نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: شورای عالی امنیت ملی با حضور زائران ایرانی در حج تمتع امسال موافقت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکرامروز در حاشیه بازدید از ترمینال حجاج فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران به نشست هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی درباره حج ۹۶ اشاره کرد و گفت: تصمیم برای اعزام زائران ایرانی به عربستان مصوبه این شورا است و انشاءالله زائران در حج امسال شرکت میکنند.
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با تاکید براینکه درجلسه شورای عالی امنیت ملی رایزنی و هماهنگیهای لازم در اینباره انجام شد، افزود: حضور زائران ایرانی در حج تصمیم نظام است و این به آن معنی است که مجموعه نظام از آن حمایت خواهند کرد.
حجتالاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه قبلا با حضور در کمیسیون های امنیت ملی و فرهنگی و جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی از تفاهمنامه امضا شده با عربستان و اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران ارائه کرده است ، اضافه کرد: ابهامی در اعزام حجاج وجود ندارد وان شاءالله به موقع انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر مشکل غیرمترقبهای پیش نیاید و طبق معمول همه کارها انجام شود، شاهد حجی آرام و عزتمند خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه حضورماموران کنسولی وزارت خارجه در عربستان در ایام حج را یادآور شد و ادامه داد: نمایندگان اعزامی این وزارتخانه مشخص شدهاند و به احتمال قوی درروزهای آینده ویزای آنها صادر خواهد شد و وضعیت تیم پزشکی نیز همین گونه است.
وی ادامه داد: با استفاده از نرمافزارحج اطلاعات زائران درتهران و استان ها درحال ثبت شدن است و ویزای زائران به صورت الکترونیکی صادرخواهد شد.
وی تصریح کرد: مردم و زائران حج ۹۶ نگرانی برای اعزام به خانه خدا نداشته باشند چون مقدمات لازم فراهم شده است